Deze website gebruikt cookies. Als je wilt weten wat dat zijn, en wat voor consequenties dat heeft, klik dan hier. Als je niets van die cookies moet hebben, klik dan hier.

Willem Koert.nl

Nieuw | Over mij | Contact | Blogs

Opgepoetst | 21-8-2018

Managementadvies Julius Caesar stuwt jaarcijfers

Het opmerkelijke succesvolle eerste halfjaar van 2010 voor een aantal Scandinavische bedrijven is te danken aan managementadviezen van onder andere Julius Caesar, Ivan de Verschrikkelijke en Erik de Rode. De inmiddels overleden grootheden dienden de bedrijven van advies via een prinses met paranormale gaven.

Dat heeft de Noorse prinses Gretha Louise gezegd in de Noorse krant Aften Posten. Een aantal bedrijven bevestigt haar claims. Volgens de prinses heeft haar koninklijke stamboom geholpen bij het leggen van contacten van voormalige vorsten. 'Ik kom natuurlijk niet voor elke Jandoedel naar beneden', zegt de grote Vikingleider Erik de Rode bijvoorbeeld, 'maar na 1000 jaar brassen heb je ook wel eens behoefte aan wat anders.' De Rode geeft advies over het starten van nieuwe vestigingen in het buitenland. Zelf vestigde hij zich als eerste Europeaan op Groenland.

Maar niet alleen oude Scandinaviers hebben zich laten strikken door de Noorse Prinses. Julius Caesar geeft sinds oktober 2009 via Gretha Louise de cursus 'Ook gij, Sven?', waarin hij aandacht besteedt aan interne bedrijfsprocessen. De man die de Romeinse republiek hervormde heeft als kernboodschap 'Paranoia is je vriend.'

Je weet nooit waar je vijanden zitten', aldus de Romein. 'Bij de geringste twijfel: lozen die vent.' Verder geeft Alexander de Macedonier ('ik ben altijd een bescheiden mens geweest') advies over vijandige overnames.

Sinds het uitbreken van de crisis is de meest populaire adviseur Ivan de IV ('zelf prefereer ik De Verschrikkelijke'). Zijn powerpointpresentatie over de nadelen van een uitgebreide overlegcultuur is voor de weinig hierarchisch ingestelde Scandinaviers 'een eye-opener'.

Het Zweedse Ikea zag de winst het afgelopen half jaar met dertig procent toenemen. 'Dat komt natuurlijk niet alleen door de spiritische trainingen van Gretha Louise', zegt Ikea-topman Mikael Ohlsson. 'Wij hebben vooral enorm bespaard op externe adviseurs. Het is natuurlijk allemaal bullshit, maar het is een stuk goedkoper dan die snelle mannetjes in pakken die we tot dusver inhuurden. Bovendien hebben we veel meer lol.'

In opdracht van Ohlsson probeert prinses Louise nu contact te krijgen met Leonardo da Vinci voor een nieuw ontwerp van de Billy. 'Maar ik geloof dat er een taalprobleem is of zo', aldus de prinses. 'Ik hoor maar niks.'

De Saeftinger, 22-9-2010.

De Saeftinger bracht satirisch en overduidelijk onjuist nieuws. Elke overeenkomst tussen organisaties, locaties en personages in de nepnieuwsberichten van De Saeftinger met bestaande organisaties, locaties en personages berust op toeval.

Gemaakt in Kladblok. WordPress is voor mietjes.