Deze website gebruikt cookies. Als je wilt weten wat dat zijn, en wat voor consequenties dat heeft, klik dan hier. Als je niets van die cookies moet hebben, klik dan hier.

Willem Koert.nl

Nieuw | Over mij | Contact | Blogs

Opgepoetst | 9-2-2021

Effectiever trainen met een paar cijfers

Moet je tientallen dikke boeken over bewegingsleer doorworstelen om beter en effectiever te leren trainen? Nee hoor. Soms heb je aan een paar cijfers genoeg. Plus een beetje toelichting...


5
Zoveel gram eiwit per tien kilogram lichaamsgewicht moet je eten na een zware training, als je tenminste je spiergroei wilt maximaliseren. Weeg je tachtig kilo, dan heb je genoeg aan 2 ons kabeljauwfilet.

3
Als je roeit heb je zoveel minuten nodig voor je warming-up op een laag tempo. Zo maak je zowel je onder- als je bovenlichaam klaar voor een intensieve inspanning zonder dat je energie verliest.

11
Met zoveel procent percentage verhoog je je energieverbruik als je snel je reps uitvoert. Til je gewicht zo explosief omhoog als je kunt, maar laat het weer zakken in 2-3 seconden.

12
Zoveel minuten vibratietraining moet je volgens studies 3 keer per week doen, een half jaar lang, als je je vetpercentage met 3 procent wilt verlagen.

39
Zoveel procent van de fanatieke lopers heeft last van blaren. Babypoeder op je voeten en in je schoenen doet wonderen.

8
Zoveel weken is een trainingsschema effectief. Houd je een schema langer aan, dan kom je gegarandeerd op een plateau.

2.2
Zoveel kilo spiermassa kun je winnen als je 3 keer per week tijdens je workouts je hele lichaam traint, in plaats van dat je al je spiergroepen uitsmeert over 3 workouts.

8
Zoveel spiergroepen spreek je aan tijdens een Turkse get-up. De oefening ontwikkelt je core, je onderarmen, je dijspieren, bilspieren en kuiten.


Ormea Krachtbulletin, mei 2011.




Gemaakt in Kladblok. WordPress is voor mietjes.