Deze website gebruikt cookies. Als je wilt weten wat dat zijn, en wat voor consequenties dat heeft, klik dan hier. Als je niets van die cookies moet hebben, klik dan hier.

Willem Koert.nl

Nieuw | Over mij | Contact | Blogs

Opgepoetst | 19-8-2018

Hoogopgeleide ijdeltuiten omarmen e-bookshelf

Zestig procent van de hoger opgeleiden die vaker dan 3 keer per jaar een e-book aanschaft, zal ook een e-bookshelf van Rang&Olijksen kopen, als die straks op de markt komt. Dat blijkt uit een survey van onderzoeksbureau Gartner. 'Een groep hoger opgeleiden is ontredderd door de komst van het electronische boek', zegt Carol Wallace van Gartner. 'De e-shelf geeft ze hun eigenwaarde terug.'

Vakbladen hinten al sinds 2009 dat R&O's e-shelf de grote klapper wordt van de beurs Electronica 2010, die in de eerste week van november in Muenchen wordt georganiseerd. 'Een wandvullende flatscreen in de vorm van een boekenkast', omschrijft Wallace de novelty. 'Hij is compatible met de ipad, de iphone en pc, zodat je al je e-books kunt opslaan op je e-shelf en tegelijkertijd visueel representeren.’

Je kunt zelf het uiterlijk van je e-shelf bepalen. 'Je kunt je boeken zware kalfslederen kaften geven, met een vergulden opdruk', zegt Wallace. 'Je kunt ook kiezen voor een moderner vormgeving. Het is ook mogelijk om het uiterlijk van elk boek apart te ontwerpen.' De gebruiker kan bijvoorbeeld zo Heideggers Sein und Zeit prominent aanwezig laten zijn in de e-shelf, of de thrillers van Peter Straub juist een minder opvallende plaats op de flatscreen geven.

De e-shelf voorziet in een groeiende behoefte van hoger opgeleiden, aldus Wallace. 'Zichzelf onderscheiden doen intellectuelen en wetenschappers via hun boekenkast. Als er straks geen papieren boeken meer zijn, dan zijn er ook geen boekenkasten meer. De e-shelf is dan een uitkomst.'

De basicuitvoering van de E-shelf kost 1997 euro. De prijs van duurdere modellen kan oplopen tot het zesvoudige daarvan. 'Die luxe modellen zijn uitgerust met een luchtverfrisser die een echte boekenlucht verspreidt', aldus Wallace. 'Bezitters kunnen kiezen uit subtiele geurmelanges als Antiquariat of New Ink.'

Macrosoft volgt de verrichtingen van R&O met interesse, aldus zegsman Jack Evans. 'Wijzelf denken al langere tijd aan een wandvullend flatscreen voor de gewone man. Die is niet specifiek bedoeld voor e-books, maar ook voor games, blue-rays en streams.'

De Saeftinger, 25-6-2010.

De Saeftinger bracht satirisch en overduidelijk onjuist nieuws. Elke overeenkomst tussen organisaties, locaties en personages in de nepnieuwsberichten van De Saeftinger met bestaande organisaties, locaties en personages berust op toeval.

Gemaakt in Kladblok. WordPress is voor mietjes.