Deze website gebruikt cookies. Als je wilt weten wat dat zijn, en wat voor consequenties dat heeft, klik dan hier. Als je niets van die cookies moet hebben, klik dan hier.

Willem Koert.nl

Nieuw | Over mij | Contact | Blogs

Opgepoetst | 10-2-2019

Beetje cardio na krachttraining versnelt spierherstel

Na een moordende maar o zo bevredigende krachttraining moeten je spieren herstellen. Zonder herstel geen groei en hoe beter het herstelproces verloopt, des te aanzienlijker is je spiergroei. Vandaar de interesse van trainers en sportwetenschappers in methoden die spierherstel versnellen. Bewegingswetenschappers van California State University in Fullerton ontdekten een heel simpele: een cardiosessie van twintig minuten met een intensiteit waarbij je nog net een gesprek kunt voeren.

De sessie versnelde na een slopende benentraining het normaliseren van de isometrische kracht. Sessies met een lagere intensiteit hadden echter geen effect, en langere of intensievere sessies werken waarschijnlijk averechts.

Waarschijnlijk stimuleren de twintig minuten fietsen de bloedsomloop en helpen ze het lichaam bij de afvoer van afbraakproducten uit de spieren en de toevoer van voedingsstoffen naar de beschadigde weefsels.

Sport & Fitness, december 2012.

Gemaakt in Kladblok. WordPress is voor mietjes.